Wednesday, July 15, 2009

Meriahnye cuti skola...

Meriahnye cuti sekolah……….

2 minggu sebelum cuti sekolah…..

Aku : Helo Umi,jadi ke pi johor tgk Yus kawin?

Umi : Tak.Bajet takde..

( *Yus tu kwn aku kat U.Aik ade 1 sem lagi dh nak kawen…no komen!)

Seminggu sebelum cuti sekolah…..

Ha?...anak ustaz ( skandal aku mase skolah2 dulu..) nak kawin?

( Ohh, Firdaus dapat cikgu...cikgu lagi!!!..)

Semasa cuti sekolah dh start........

Ha??..Fariha kawin minggu ni??

(* tak sangka dia ni senyap2 last2 die yg kawin dulu..yg bising2 tu xde lak dgr citer.....Sape yg bising tu???)

Malam minggu semasa cuti skola...

Huh??..Ezai dah bwk pakwe gi jmpe nenek??

(aisehh..kalu dh tunjuk pakwe kat nenek aku tu maknenye xlama lagi lah tu..)

Hari2 biasa semasa cuti skola....

Aku : Helo cik Semah...

Semah : Imran nak bertunang...

Aku : Tunang plak...

(* kwn aku se skola.Dulu nenek berkenan kt die tp aku yg tak berkenan lak..)

Petang2 masa cuti skola...

Mak : Ain dh nak bertunang...

Aku : FuhYoooo...(dh tatau nak ckp ape...ngeh3)

(* ain kwn aku se skola form 1 smpai form 5)

Senja2 masa cuti skola...

Mak : Linda dah nak bertunang bln ni...

Aku : Erkkkkkk......( buat muka terkejut kunun2nyer)

(* Linda si cubby tu pun dah nak kawin...)

Malam2 mase cuti skola......

Ena : Baiti nak kawen minggu ni...

Aku : Kawen lah......

(* Baiti kwn aku se skola form 6 dulu..)

Sunyi sepi mase cuti skola...

Arip : Encik X-Boypren nak kawen bulan 10 ni...

Aku : Wokey,aku dtg bawak parang!!!!!!

Ops!!!!!!!!!...........

Patutnye encik X-boypren takde dlm entri ni..maap ye!

Banyak betul org nak kawen lah,bertunanglah..merisiklah...

Ni kan zaman gawat so,gawat ni!!!!!!!

Tadi makcik aku baru dtg.Kakak sepupu aku nak dirisik org..Hurmm,bertuahnye badan....

AKU?????

-

-

-

-

-

-

-

-

-

(+-+)

-

-

-

-

Aku tanye mak...tanye jelah mak!!...amik ko kene khutbah....fadan mukhe aku!

Aku : Susahlah nak carik lelaki beriman skang...

Mak : Mak nak pi Mekah,doa ko bertemu jodoh yang kaya dan beriman..

Aku : Ohh mak!..Terkedu aku...

-

-

-

-

Aku ???

-

-

Aku bajet nak kawen umur 27...muda tu..

Yelah,aku kire2 abes blaja dh umur 26,pastu nak keje lagikk...paling koman 27 baru stabil kot..pastu aku nak bli rumah dulu then baru kawen...huhuu

Abes nak carik calonnye bile??..Dh tentu2 yg nak kawen cam diatas tu suma dh ada calon.Yg aku ni tup2 nak kawen.Nak kawen ngan sape??tiang?tembok??paku???tukul???

Kawan biase tu ramailah..yg nak dibuat calon tu takde..sungguh!..takde...Dulu ade tp..agrh!!!!!itu org gila,xnak aku!.

So,aku nak kwn ngan sumer org...baru ramai kwn..ngeh3..pastu suh mak pilih.

Aku???

-

-

-

Redha dgn jodoh yg telah ditentukanNYA..

Aminnnnnnn.............


No comments: