Sunday, November 8, 2009

Beri peluang atau menoleh kebelakang??


Esok aku exam Pengajian warisan dan Budaya..
ape aku nk jawab ni,dh le esei..kalu bulat2 tu,kompom aku leh jawab..
arghHhh...tawakal je la...
aku nak citer ni dan aku rase aku mmg patot citer...
2 hari lepas aku ade la msj Jongos..
juz btanya khabar dan sebenornyer hati aku ni dh lain mcm..
dok ngat die je..
--
-
-
abg demam lg ke?? (cehh,bleh lg pggil name itu.well aku mhormati sbg org yg lagi tua)
kepala abg rs skt tiapkali abg ruku' atau sujud...panadol abg dh mkn

abg dh pi klinik?jgn la terdedah ngan hujan,bhaya
abg x pi klinik pn.kat sini slalu hujan..ni pn selesema xhilang lg.

pi la klinik,mkn ubat klinik lg elok dr ubat luar.selsema abg teruk,2psl kepala abg sakit n berdenyut2 kan.esok pi klinik k.
Abg mls p klinik coz kena que lama,tu yg letih nk tunggu.ayg sihat?

abg pi klinik company,abg ka free kul2 lbh.time tu xramai org.alhamdulillah ayg sihat..ayg asyik tringat kat abg tu yg ayg msj,ayg mintak maaf.
Abg pn rindu sgt kat ayg...abg tringin nk jumpe ayg...

ayg takut...
tp...abg rindu sgt kat ayg...

abg,ayg sygkan abg mcm dulu.ayg slalu tringat saat abg bhagiakan hdup ayg dulu.kalaulah abg mengerti hati ayg..
abg faham perasaan ayg.Ht abg n prasaan abg xprnh b'rubah sygkan ayg sejak awl p'kenalan kte hingga ke hari ni..tiapkali abg solat n bc Quran,ht abg rs rindu sgt pd ayg..

Boleh ke ayg tungu abg??
abg rs jodoh abg xpnjng...coz dia kerap selisih faham dgn abg...

Wlau ape pun terjadi,ayg akan trima abg dan ayg sanggup tggu abg.hati ayg dh tertutup utk org lain kecuali abg.
Abg perlukan ayg dlm hdp abg...

ayg pun perlukan abg seumur hidup ayg..
Mudah2an cinta kte di redhai Ilahi...

InsyaAllah abg,selagi kt meletakkan ALLAH swt paling atas dlm hidup kita.Dia akan meletakkan kt dalam perlindungannya...
Mudah2an Allah satukan ht kte spt Adam & Hawa...

InsyaAllah syg...
Abg sygkan ayg..

Ayg pun syg abg sgt2..
-
-
-
kalu peluang ada utk aku..boleh ke aku menoleh kearahnya atau meneruskan perjalanan aku bsama kelukaan dulu???
Teringat aku kate2 nenek...hurmm,nenek ku itu..
-
-
Kalau dia nak balik kat kamu lagi...NENEK TAK SETUJU
tu cakap nenek...mmg nenek dr dulu xbg aku kawan ngan Jongos..mungkin nenek dh jangka menda ni akan jadi...
-
-
-
Mak pulak...
Boleh pulak ko kuar ngan die,dah tahu die dh tunang...(2 bulan lepas..)
Budak tu ada talipon ko??(semalam..)
-
-
-
aku jawab x..mmg xtelipon,msj jer..huhuu..
pastu tetiba aku tringat kat arwah atok.Mase tu aku skola form 6.Balik dr skola arwah atok slalu tunggu kat pangkin bwh rumah.duduk bersandar kat tiang sambil gunting cengkih...Dok borak2 ngan atok aku tu tetibe kuar ayat...
Kalau kamu kawen dapat org Bagan Datoh,atok blikan kereta...
-
-
-
menangis hati aku terkenang ayat arwah tu..dh 4 tahun berlalu...
Ntah la...hati aku kekadang sedih gakk...
mggu depan aku balik dh..
rase cam xnak balik sebab nnt hati aku tergoda nak pi jmpe Jongos..
aku takut...
takut dituduh PERAMPAS
tapi bukan aku merampas..dia yg merampas...
nak je aku cakap kat bini dia..
-
-
-
Aku bukan perampas DIA dari KAMU...
Sepatutnya KAMU nak kawen ngan DIA,selidik latar belakangnya dahulu...
Adakah DIA berpunya???
Dan ternyata KAMU yg merampasnya dari AKU
Teganya KAMU menuduh AKU sedemikian...
dan sekarang KAMU menyalahkan AKU bulat2 kerana masih menghubungi DIA
KAMU perlu juga salahkan DIA kerana
dalam hati DIA masih ada AKU
Dan KAMU sebagai isterinya perlu menjaganya sebagaimana AKU menjaganya dulu.
AKU xpernah menyakitinya..
Merajuk padanya..
Memaksanya...
Memaharinya tidak pernah ada...
Tapi KAMU??
Sampai sekali DIA mengadu masalah KAMU dan DIA kepada AKU...
Tidakkah itu memedihkan hati DIA???
Sepatutnya setelah DIA menerima KAMU dalam KETERPAKSAANnya itu
dan meninggalkan AKU dlm tangisan cinta KAMI
KAMU perlu sangat2 menghargai DIA
Dan tidak ada aduan yang AKU dengar dr mulut DIA tentang KAMU
Bila itu terjadi...AKU rasakan AKU perlu ada disampingnya sama seperti dulu kerana rahsia nama AKU mempengaruhi diri AKU yang sebenarnya...
-
-
-
CAHAYA PEMBERI PERTOLONGAN KEHIDUPANKU
-
-
-
Thanks ABAH bg nama AKU sebegitu..
AKU sangat menghargainya..
JADI
-
-
jangan KAU salahkan AKU kalau AKU kembali mengutip sisa2 cinta AKU bersama DIA dan DIA akan merelakan KAMU pergi kepada jodoh KAMU itu...Carilah INSAN yang benar2 ikhlas menginginkan aku hidup disampingnya....


p/s : tahniah buat sepupu aku coz mak dia dah setuju nak bg dia bertunang,itu pun setelah abah ngan mak pujuk mak dia..huuhuuuu,bahagia kejap hati aku tk dia dapat tunang ngan buah hatinya...aku pulak???..Simpulkan tali percintaan,hilangkan adat pertunangan dan panjangkan hayat pernikahan...






4 comments:

Syah Shah said...

sesungguhnya DIA tak merampas lelaki itu dari kamu kerana kamu tiada apa-apa ikatan yang sah... apa yang kamu cuba lakukan dengan masih menyayangi dan menghubungi suaminya itu baru boleh digelar sebagai perampas... Kamu lah yang sebenarnya bakal merobohkan sebuah masjid yang telah dibina...

kalau nak diikutkan, aku salahkan sang lelaki yang tak mencuba untuk mengasihi isteri yang telah dinikahinya dengan sah, sebaliknya masih mencari dan mengharap seorang wanita lain yang tak ada ikatan apa-apa... lelaki yang tipikal... tak setia pada cintanya... itu yang kamu nak?

mengadu cerita masalah rumahtangga dengan kamu saja sudah menunjukkan lelaki itu bukan orang yang baik... masalah rumahtangganya adalah masalahnya yang tak perlu diceritakan kepada orang ketiga melainkan dengan niat untuk memperbaiki rumah tangganya... sesungguhnya bercerita tentang masalah rumahtangga tanpa niat untuk memperbaiki hubungan itu adalah berdosa besar kerana membuka aib isterinya...

kita ni perempuan... walau sakitnya hati kerana kekasih itu dirampas, jangan pula berbuat sesuatu yang sama... kenapa dia tak bersetuju bila dijodohkan dengan wanita itu? kenapa dia tak menolak?

usah berharap pada sesuatu yang tak pasti... kalau betul mahu, berikan sahaja kata putus pada lelaki itu... selagi kau masih bergelar suami, jangan cari aku. sekiranya benar menginginkan aku, hanya setelah hilang gelaran suami itu, baru kau boleh cari aku...

lagipula, kamu pasti memang mereka tak bahagia? atau mungkin juga sang lelaki hanya berpura-pura bercerita itu dan ini, hanya sekadar untuk memohon simpati? mana kita tahu... bukan kita tengok dengan mata kepala sendiri...

cinta itu suci dan telus... hanya manusia dan nafsu yang membuatkan ia menjadi kotor dan jijik... Fikir-fikirkanlah...

AkuBukanLelaki said...

kenapa dia tak bersetuju bila dijodohkan dengan wanita itu? kenapa dia tak menolak?

: Sebab die lelaki keliru+xbijak=kesengalan ternyata..

usah berharap pada sesuatu yang tak pasti... kalau betul mahu, berikan sahaja kata putus pada lelaki itu... selagi kau masih bergelar suami, jangan cari aku. sekiranya benar menginginkan aku, hanya setelah hilang gelaran suami itu, baru kau boleh cari aku...

:Betul2 nih...

ArPeGGiOS said...

sebelum nih aku cuma lalu jer dan tak selalu tinggalkan jejak.

tapi bila baca entry nih tergerak aku nak meninggalkan sedikit kata-kata.

dik....
ko jangan terlalu percaya pada lelaki. pandai bermain kata-kata.

dia nih sebenarnya tamak. sudah beristeri tapi tak nak melepaskan cintanya pada ko. kalau betul dia tak cinta isterinya banyak cara dan usaha untuk menolak supaya tidak berkahwin.

mulut kata tak suka, mengadu kata selalu bergaduh esok lusa tau tau anak dah berderet.

memang pedih nak laluinya tapi percayalah.... usah di harap lelaki jenis macam tu. perjalanan ko masih jauh. muda lagi. cari seseorang betul-betul layak di buat suami.

mai_za said...

betol2...wlpun aku masih bdk skolah...tap aku setuju ngn komen2 org dewasa kt ats 2....

suami y mithali x akan mjaja keburukn isterinya pd org lain...dh nmpk terg2 dia x dpt jad seorg suami y baik wlpun dia xsuke dgn pkhwinan 2....

ko nk ke, katakn dia bcerai dgn bini dia, pasti ko kahwin ngn dia...x mustahil satu hari nnt ko akn trima nasib mcm bini dia
.......xke kejm nama yer 2 meruntuhkn masjid....allah benci pd org y cube merunthkn masjid saudarnya y lain...

berdosa besar ko masih dk mesj ngn dia wlpun ko anggp dia kwn .. kwn ke ??? tp bla tgk dr msj ko ngn dia...aku rase hati ko bkn bkwn ...mulut jer ckp kwn...

jauhilah dirimu shbt agar hidupmu tidak menjadi binasa seperti hidup dia...

fikir2kn dan slmt mbuat kptsn y tepat dan bkn dlm keadaan y masih tgantung k...

renungan :

percintaan y terlalu byk halangn dr ibu bapa, org tua atau saudara2mu....bkn satu percintaan y dberkati oleh Allah....jodoh y baik utk kita adlh bla Allah mpermudhkn urusan utk kita dsatukn bersama si dia...