Saturday, April 18, 2015

Perubahan Pada Diri

Dah lebih sebulan aku menyendiri dr update blog ni.Bukan ape, faktor kebizian dan kemalasan melampau la katekann.Tapi harini gigih jugak aku taip sbb banyk pekara aku kena luah kan.Samada korg nak bace / tak, terpulang aje.Aku xpaksa baca blog aku yg merepek ni. Hubungan aku dan Jiha dah berakhir dan harini genap sebulan kami berdiam diri. Puncanya bila aku xdpt iv SPP dan dia ckp mak dia nak org dekat.Soooo..aku ni jenis manusia yg redha dan mengalah.Malas nak berbalah menda remeh mcmni dan melibatkan keluarga.Bila melibatkan keluarga, mmg tak ley argue ape2 even org cakap.."Pe bodoh kau ni, ko yg nak kawen bukan mak dia!" dan aku bukan la perempuan bodoh dan takde maruah nak mempertahankan hubungan yg kononye suci lg murni ni la.Satgi esok lusa dilanda badai, semua jari tunding kat aku dan cakap..:Tulaaa nak sgt kann,ko hadap la sensorg"
Mula2 mmg kalut sket sbb aku nak jiha yg putuskan tp dia mintak bg masa mcm dia buat dulu.Kepala hotak diaaaaa!..Dan aku amik keputusan nak tinggalkan dia senyap2 dan kawen ngan org lain(padahal belum jumpe sesapa).Semenjak hubungan kami sunyi tu ade jugak aku nampak dia post gambo/words yg frust2 ni.Mcm kelakor plakkk dan opkos la ayat2 dia tu seolah2 menyalahkan aku.Bodoh betul org2 yg sokong dia tu.Padahal xtau cerita sebenar.So aku tgk dan usha aje laa>Pehtu aku mule la sakit hati tgk post dia yg melampau tu,ape lg aku nak bg dia rase bebetul.Bru padan muka dia!.Menjadi kooo hahhahha..pueh hati den.Dan paling ketara sekali aku nak buat jahat ialah...aku post psl dakwah2, gambo handsock,pic aku bahagia utk psyco dia.Hahhahah..pastu aku post gambo aku baekk punyee then aku bior je berhari2 kt fb tu sebelum aku pvt.hahahah ramai jugak yg komen + add.Manusiaa manusiaaa pantang nmpk menda cantik suke aje.Aku saje nak psyco Jiha jer dan aku rase bnyk kali naik notification.hhhahhahhhaha...Ceyyy bom2 post tak abes lg smpi situ aje, smpi la ni pun still same jugak tp rase malas lak nak layan.So aku just like n komen page2 lain.Buang mase aaa aku layan org camtu.Lantak diaaa laaa...lgpun sejak diam ni bila aku pk,bnyk keburukan yg aku perhati pada Jiha ni.Tak payah la aku mention kan mcm mengaibkan plak tp paling ketara Jiha ni suka mintak duit..Mase kelantan banjir ritu, ade ke dia desak aku bank in duit kat dia rm1000 konon nak bantu org.Aku???????????? mmg silap besar la jumpe aku yg kedekut lg kaya raya ni.Hhahhahahah...mmg aku xkasik.Bodoh ape nak bg duit kat laki yg ko dh tau pengakhirannye mcmane.So,bagus jugak clash of clan.Eh?!
So bila dh lama2 ni aku malas nak amik tauu.Yg aku tau aku fokus nak cari lelaki utk dibuat suami sbb aku dh ckp ngan mak,tahun ni jugak aku kawen dan ekceli bulan 9 tu tarikhnya.So ade 4 bulan je lagi...aaaaaaaaaaaaaaaa mane nak cari laki neyyyyy..Ade jugak yg offer diri tp muda la plakkk.Hadoiiii nampak sgt mudanye,so mmg aku xnak la.Kat sekolah pun semua mcm xde calon2 aje.So, cara yg lastly aku mintak tlg kwn2 aku kenen.hahhahah tu dh abis ikhtiar la tu.Dh xtau nak wat cane dh..Soo boley la tgk dlm tempoh beberapa bulan lagi ni sape yg paling rapat ngan aku.Tp rapat pun as a kawan la.susahh laaa,penat sgt hati ni.sadis!

2 comments:

Anonymous said...

wow.

its hard.

aku melawan bila org suruh aku kawen dengan suami aku skrg.

memang kluarga kedua2 tak sokong.

sakit memang sakit.

tp aku syukur, aku ada suami yang supportive.

*lain decision, lain ranjau. tapi dua-dua keputusan tiada yang betul ok.

Perempuan Patah Hati said...

ohh aku cakap dgn org tua aku plak end of this year akan bawak calon then tahun depan kawen.

tapi harem sorang calon pon takdop lagi nihhhhhhhhhhn. mati la nakkkkkkk