Monday, October 5, 2009

Aku Kah PenyeBaBnya????

Pale aku semak sejak aku balik raya ni...

-

-

-

Menyesal aku balik

Dan

Aku dh kembali ke bumi kenyalang,belum tentu aku akan balik ke bumi tmpat aku dibesarkan oleh mak & abah.

Memang aku nk bawak diri..

Aku nak bawak diri aku ni sejauh mungkin..

Biar semua org xtau aku kt ne..

Kecuali

MAK DAN ABAH

-

-

-

Tak sangka aku ringan mulut cerita hal ni kat mak

SEBAB

Aku dh xtau dengan sape nk cite.Nak citer ngan kwn2 aku,diorg xphm...

Jadi aku nekad nak cerita gak kt mak dan hasilnya...

ALHAMDULILLAH

Aku jadi anak gadis yang redha&pasrah dengan takdir...

Aku sayang mak aku...

-

-

-

Banyak mak nasihat kt aku...soal hidup,kehidupan,perkahwinan,jodoh,ajal...

Mmg aku sayang kt mak aku dr abah...

Mak lebih paham walaupun aku kene maki hamun..

Maki lah aku mak...

Pukul lah aku mak...

Bebel lah kat aku mak...

DAN

Aku sunyi kalu xdengar mak membebel dan nampak mak jalan kehulu hilir depan aku...

-

-

-

Esok ptg aku dh nak balik....

Rase malas nak balik...

-

-

-

SEBAB

-

-

-

-

EN.BF nekad nak putus tunang..

BUKAN sebab aku eh...

Aku tanye die banyak kali..

SEBAB UTAMA

Dia tak bersedia & aku cube dah nak suruh die kawin tp die xnak gakk

Memang die keras hati...kepala batu!!!

So,aku xleh buat ape2...

Semlm aku call die..die nangis...

Tadi aku call die..die nangis lagi...

AKU???

Dh kering airmata aku & aku dh puas nangis sejak aku tau die dh bertunang..Saat tu hancur+hancuss hati aku...Dan sekarang ni dengan semangat yg baru yg mak kasik kt aku tu..Aku dh xnangis lagi malah aku tersenyum sebab aku dh jadi anak gadis mak aku yg paling tabah&sabar dengan ape jua kehilangan.Aku tahu semua yg aku ada ni xkekal lama..bukan hak mutlak aku...bila2 masa je ALLAH swt boleh tarik..

-

-

-

Aku tau die perlukan sokongan dan dahan pautan seseorg tp die xda org tu....

Yg die ada Cuma aku..aku???ape yg aku leh buat???Bayangkanlah,kalu aku ni jahat lah aku dh suruh die putus tunang & tinggalkan die camtu je..

TAPI

-

-

Aku jadi org utk tolong org yg dlm kesusahan..

Aku xsmpai hati tgk die camtu..kalu die bahagia takpe tp kalu die merana lagi aku rase menyesal sbb lepaskan die.

So aku amik jalan tengah...aku dh bg GreenLightBling2 lagi utk die tinggalkan aku dan aku rase kalu die nak,boleh je die tinggalkan aku tapi keadaan dh jadi lain..

Sebab yang nyata adalah....

DIE MEMANG TAK SEDIA

-

-

-

Dan sebab ke-2 mungkin psl aku..

Aku pun bodoh gak..

Dh tau org tu bertunang...tinggalkan je la...

Ni tak,lagi terhegeh2...

Tapi bukan sebab tu...

Aku juz nk tolong die coz die xde tempat nk mengadu...

Salah ke aku nk tolong die???

Bukan sebab aku nk rampas atau berebut

Tapi niat aku ikhlas...

Aku nk tolong die walaupun hati aku sakit dgn perbuatan die kat aku...

-

-

-

Pagi td die msj aku...

Die cakap....

”abg nak lamar ayg...”

-

-

Terkejut aku wehhh..nak terberak pun ade...

Aku tunjuk msj tu kt eni(akak aku)

Eni ckp...kalu die nak kawin ngan ko,die kene selesaikan masalah die dulu...

Aku pun ckp le cam eni suruh tu...

Pastu aku tanye lagi..

Betul ke die sungguh2 nak lamar aku ni???

Die ckp die mmg sungguh2....

Aku lagi naik giler...mmg giler...

Aku dh tentu2 xsedia nk kawin..wowooooo..umur aku baru 23 wehhh

aku bgto mak..mak mmg xsuka la...abes aku kene brainwash(aku xkesah mak!!!..aku ttp syg mak!!)

Hati aku rase mmg xbez la...mlm td aku call,xdpt..aku msj xreply..last2 die msj aku cakap...

”abg dh amik keputusan utk putus tunang...”

-

-

-

Pastu die siap foward lagi msj yg tunang die hantar kat die tu pada aku...

Giler tol die..mmg nak menaik kan marah aku je...dh le haritu die tunjuk gambar pertunangan die..aku yg mintak nak tgk...last2 aku yg sakit hati...

Tunang die tu ckp..

”awk sgaje xnk reply coz dh bt k’putusn nk putus’ hbgn ke?”

Yang ni lagi 1...

”apepn sy minta maaf.Sy cl mak awk skrg.Mulai mlm ni kte xde hbgn lg”

-

-

-

Pergh!!!!...

Aku mmg dh xtau nk ckap ape dh..

Aku mati kutu...bile aku dh xde alasan or mati akal...

Aku ckp le..

”keputusan kat tgn abg...”

Nak tau sebab ape aku ckp mcmtu??

Sebab die orang paling BODOH aku penah jumpe...

So...aku rase aku xsalah kann...

Aku biarkan die wat keputusan sendri..xkan itu pun die xleh pk..

Ni hidup die..yg nak lalui die..bukan aku...so,aku mmg hentam die lah!!!

Die ada gak bagi alasan yg sangat BANGANG...

Ade ke die ckp nak wat cam kontrak la..berlakon kunun2 kawin la...mati lah...operation la...semate2 nak majlis tu berjalan cam biase..

Die ckp..tunang die xkisah kalu nak cerai lepas kawin janji majlis diteruskan cam biase..

Ape ke BODOH perempuan itu???

Die sanggup jadi janda???

Kalu aku..aku rela batal majlis dr aku jadi janda..lantak la org nk cakap ape pun...teruk la weh title janda tu...Pastu leh plak die ckp bapak die ade sakit jantung,kad dh edar&persiapan dh buat..dibuatnye si Mangkuk tu betol2 nk ceraikan die...xke kes naya...

Aku mmg xsalah kan tunang die tu coz mmg patut pun die wat gitu..

Mungkin die xnk keluarga malu..tapi die xpk ke kalu die jadi janda tu..kan ke lagi malu???...Aku dh ckp dh ngan EN.BF...kalu leh kawin ni samada rela/paksa jgn sampai bercerai...die yg ko pilih kan,so ko kene lah kawin gakkk..tp yg aku geram tu..jgnla pakse2 org terima kita...konon usia dh lanjut..25 tu lanjut ke???mgkn bg die,die dh rase tua kot...kalu die je yg dh sedia kawin tp EN.BF tu buat bodoh je..xguna gak..Yg si EN.BF ni pun 1...aku dh cakap kt die awal2 dulu mase aku tau die dh tunang...Kalu ko tak sedia kawin,baik cakap sekarang..Ni die nk tunggu2 lak..mmg la org meradang..cakap last minit...MMg aku xsalah kan tunang die tu pun..Mau xmau,die kene gak kawin kalu die pk soal kedua belah pihak...itu cara terbaik bg aku lah..pastu,lantak ko la kalu tetibe ko ckp bini ko tu queen control la..suke mengarah bukan2 la..asik gaduh la...

Aku dh bgto die awal2..kalu die sah bergelar suami org,terputus hubungan aku ngan die..tak hingin aku nk jadi kawan die ke...penunggu die ke???...

Mase die ckp kt aku die nak nikah ngan aku dulu sebelum die nikah ngan tunang ni tu..

Pale otak aku dh pikir...cite aku ni dh macam NUR KASIH tv3 setiap hari jumaat jam 9 mlm tu...adoaiiiiiiiiiiiiiii.....aku ke NUR???dh le name aku NUR depannyer...dan KAT tu mmg name tunang die(kalu org moden panggil la..)

-

-

-

Makin biol otak aku ni...tapi aku rase cam aku tenang sekarang..mungkin aku dh luah abes2an kat mak...

Tu la baguss nyerrr aku anak mak abah..

Abah nampak seronok bile aku cakap aku nk sambung blaja..mak pun cakap camtu..

So,aku mmg dh nekad nak smbung blaja...itu impian aku...

-

-

-

Die ada ckp kt aku..tunang die tu buat xtau je die sakit...

Aku ckp la..ntah2 die xbgto kott..

Die ckp die bgto tp maybe tunang die tu ngat die tipu..

Sebab tu die buat bangang je...

Yang aku ni mmg yg jenis take care..xkire org la..budak2 umah aku pun aku amik berat kalu diorg sakit..Aku slalu ngatkan die mkn ubat...mkn nasi..mcm2 lagi lah.

-

-

-

TAPI KANnnn..

-

-

-

Die ada gak cam nak salahkan aku..

Leh plak die ckp nape aku tak halang perkahwinan die dulu..kalu x,xde nyer jadi camni..

BODOH pe die tu???

Aku ni xde lah jahat benorrr...aku lagi suruh die kawin dan aku suruh die buat keputusan

TAPI

Die tak buat2...ntah die tunggu ape tah...

Kalu die tak bersedia,nape lah die tak mintak tangguh???..ni sampai kad dh edar,baru die nk ckp die tak bersedia..bengong tol...

Mmg aku angin woooo time die ckp cmtu..mmg xde akai tolll

TAPI

Aku tau die cakap mcmtu sebab xde sape tolong die..

Tolong pimpin die..

Suma die nak pendam sendri..last2 makan diri...

Aku mmg xsalah ape pun coz aku dh bagi kata due kat die

Samada pilih aku atau die..

Aku dh abes tolong die walaupun hati aku sakit dengan ape yg die buat kt aku...

Tapi aku sabar...aku ttp tolong die buat keputusan..

Sama gak.. sama ada die dh bersedia atau x nak kawin...

PERKAHWINAN NI BUKAN PEKARA MAIN-MAIN

(Ni mak aku yg cakap...)

-

-

-

So...korang pun leh pk sendiri kan...

Kita nak hidup dengan die sampai mati..

Bukan sehari dua..

Ade ke org kawin pastu nk cerai???Gile ape???

Ngan aku2 skali kene pk..yelah,walaupun aku ni dh agak veteren sket tp aku mmg blum sedia nak kawin coz aku dh set dlm pale otak aku matlamat hidup aku..

-

-

-

Jadi dlm soal ni aku rase aku xsalah pun..

Hati aku pun dh tawar..

Sayang aku dah surut..

Hakikatnye..hati aku mmg cepat berubah...

Manusia mmg camtu dan aku yakin..

Kalau EN.BF kawin gak dengan Tunang die tu..xkan ada penceraian...

Dan AKU???

Fly...fly........continue master kat oversea la...

DEMI MAK DAN ABAH YANG AKU SAYANG

2 comments:

mai_za said...

P/s : komen aku pedas skit , tp sebrnanye dsebalik peda 2 aku nk bagi gula kt ko…

- Tak baik nyesal tau, at least ko dpt rye gk ngan family.. x mcn aku nie..huhu..
- Aku nk jugak tau ko nk mdarat kt ner nanti bla hbis blaja, jgn jauh sgt t leh aku g melwt…leh kan..kan2
- hargailah setiap bebel itu, cz setiap bebel 2 nasihat y xdpt dbyr ngn wang ringgit even ko dh jad hartawn pun…myb suatu hari nant ia mjadi peneman n pgubat luka ko…
- sebab ko baik la ko dpt still nk lg jad penasihat wlpun kau tluka… lihatlah dirimu shbt, kau tamat btuah dkurniakn kekuatn utk hadpi semua nie… klu org lain dh lama maki hamun bf mcn 2..
- x slh ko tlh dia tap dlm keadaan mcm nie, ko akn tsepit… jiwa akn kacau n fikirn x tenang even ko tsyum smpi kt telinga pun..
- setiap hati y sakit kerna kebaikn allah akn sembuhkn dgn siraman kebahagian pad mas y sesuai nant… bila, lame lagi ke ??? i2 jgn dtanya oleh akal kerna hanya DIA y maha mgetahuinya…
- dh tlmbt utk lmrn itu, klu dr bla mgkin aku dpt skong ko tap dh tlewat… byk hati y akn tluka jika ko trima nant…
- owh sedr ko dh msuk veteren… tap aku remaja lag tau..hahaa,,,
-


aku sayang ko, sebab 2 aku xnk ko trima cz aku thu ALLAH 2 akn anugerahkan y paling baik utk hambanya y …….redha bila kecewa dan trima ketentuanNya dgn senyuman wlpun hati perit tluka…ko cth shbt aku y tabah, jgn sia2kn masa dpn ko dgn mslh nie… fyda jepun mesti kuat, bru ko dpt jd HambaNYA y disayangi..

AkuBukanLelaki said...

waaaaaaaaaa...nak meraung aku ni wehhh