Monday, October 5, 2009

Raya Is Raya...

Raye menjelma kembali...

Tahun ni best gak la raya

Yg tak bez nyer...aku lah..

Aisehhhh...

-

-

Tahun ni beraye kat Perak lagi..kepada Nenek Rock...kampung kite dekat je kan..

Actually dh 2 kali berturut2 beraya umah nenek Perak.Its k lah coz kengkwn aku ramai kat kampung...

Pagi2 raye je lepas org balik semayang raye,Encik BF call.

Dh memang jadi tebiat die utk 3 kali raye berturut2 ni utk call aku lepas solat raye.

Bapakkk....brani tol die call umah nenek..

Aku time tu mmg ngah sakit hati ngan die coz aku kan dh kate aku nk abeskan citer bodoh aku ni ngan dia...tapi...uish2 tunggguuuuuuu....

-

-

-

Raye pertama pi ’serang’ umah cik jamaliah(makcik aku yg paling havoc...)

Perghhh..pakwe izai(akak sepupu aku aka anak cik jamaliah) ade...

Waaa....kete dia(ntah apetah namemye...mcm tunggul je,senyap orngnye)..VIOS tu..tercabar cik Sam (adik bapak aku yg no 3,org kaya yg mmg xbersyukur..Chaih!...kete die Honda Stream ala2 mewah tu pun leh tercabar ngan Vios..Bengong!..bapak aku relaks je bawak Kete Nasional buatan Malaysia lagikkk)

Pergh!!!...dahsyat gak si Izai ni bwk pakwe die..pakwe die tu org sabah,sanggup xbalik raye...Aku yg blajo jauh2 ni pun balik wehh...Ofcoz la tido 1 umah...Waaaa...hebat anak makcik aku ni.Aku pun sesaje la buat muka comel manelah tau terpikat ker??Gilakkkkk...

-

-

-

Lepas gi umah cik jamaliah,pi serang umah Cik Jiah lakk...

Sempat gak la aku posing2 skett...

Raye ke dua pi umah sedara nenek kat Tapah..macam jauh je munyiknyer coz nenek cakap umah nyerr jauh woooo...tgk2,jauh lagi aku pi merayap ke Ipoh..ekekekeehhhh...

Yg En. BF asik msj2 aku tnye katne..Aishhh,rimas aku..cam xde can nk jmpe die.yelah kompomlah aku beraye kat Perak 2 hari je.mau esok aku dh balikkk...kalau tak aku nk jmpe die haritu tapi die lak nak anto abg die blk Klg.Aku time tu mmg dh frust beb!!!...Malam tu aku gataiii ajak eni tgk wayang.Motif utama aku nk jmpe En.BF kat t.i..nak sattle problem..Pergh!!,punyelah takot nk ckp ngan mak..Last2 aku ckp gakk..Nasib baik!!!...Pe lagi pi tgk wyang ler aku,eni & abg Faizal...

En.BF time tu odw balik Perak..Abes je aku tgk wayang die dh sampai kampung..

Dia tnye aku nk jmpe katne??aku pikir2...nak lepak McD tapi eni xbg coz time tu dh kul 11 lbh(malam)...aku pun pk2...last2 jmpe die kat simpang 4,aku anto die balik BD(umah die)...Aku naik kete ngan die,aku yg drive..mengeletar gakkk aku..bkn xreti bawak kete tapi aku ngah pikir camne aku nk cakap ni....

1st tu aku mintak maaf le sempena hari raye kan...then lame kitaorg senyap...

Aku dah lupe2 sket ape yg aku ckp mlm tuu..

Aku tnye pasal preparation kawin die...Bleh die ckp tatau

SENGAL + BENGONG

Amikk ko!!...Aku tnye lah sampai bila nak jadi cengini...itu ini....

DIA TETAP MACAMTU

”entahlah...........”

Last2 aku hantar die dlm keadaan soalan aku tergantungg...Die cakap kat aku jgn balik...aku pun tatau nk ckp pe coz matilah aku kalu aku xikut abah balik..Gilakkkkk...

Esoknyer..pagi lagi aku dh tanye mak bila abah nak gerak balik Klg...Kalu xjadi balik hrini,aku nak pi raye umah kwn2 aku...mmg dh plan ngan diorg...Padahal...ada udang disebalik mee...

HORAYYYYYYYYYYY!!!!!!

”Balik esok...”

Aku pun ape lagi...menjalankan operasi mendail no kwn2 aku termasuk En.BF coz die ade kete,leh le tumpang aka nak ikut sgt aku pi beraye kannn.....

Amboiii..laju tol die diajak beraye...padahal kwn2 aku sume dok area2 umah die..mmg brani....

Cehhh..make up ala kadar...pastu suh fittery hantar aku kat depan,tmpt biase ku tunggu EN.BF amik aku...

Masuk2 je kete die...die pasang lagu Rossa..sume lagu Rossa sampai 10 kali ulang agaknyer....Janji ngan kwn2 aku pi kul 2.30ptg.Aku kuar awal sket time tu dlm kul12tghari..saje nk borak2 ngan EN.BF....

Aisehhhh...borak menda yg same sampai aku dh lupe ape yg kitaorg borakkan...

Tapi yg pasti ttg future life la...

-

-

Aku amik Semah n Lina kt umah diorg..wat kwn aku dlm kete...Mula2 gi umah Aina,bespren aku yg paling best!..Time tu aku malu gakkk coz kwn2 aku dh pandang semcm je..coz aku dh cerita dri A sampai Z pasal En.BF.Cume time tu pandai lak diorg cover...huh,nasib baik wehhh....

-

-

-

Pastu gerak pi umah is,Dek Are,Ijah & Wati..tang umah watie ni aku naik segan lagi malu muka aku wehhh...Wati ngan EN.BF ni mmg dh lame kenal..sejak zaman skola2 dulu..dok lakk 1 kampung...Naik2 je umah watie,dieorg dh start borak...adehh,mmg aku terkene abeslah...kene perli woooo.....Watie tu lagilah mulut die..aku punyelah takott...Die siap ckp lagi...

”alahai...xsangke aku kwn aku dpt org sekampung ngan aku!”...

Nak je aku cakap....”adehhh,cover2 sket oiii minah!”

Yg si En.BF ni suke lah melayan...Ish,aku se sepanjang hari tu mmg aku kene perli je..Bila nak kawinlah..tu sape tu...Eh2,nape Semah& Lina naik ngan Aina& Is???...Waaa...naik kete berdua tu xlame lagi la tuu...Ntah2 ko dulu tak???...

Aku rase nak nyorok kat dlm parit je tau!!!

Yang EN.BF tu terkekeh2 gelak suke...BONGOK tol....

-

-

-

Pastu braye umah lina & Semah.aku tgk En.BF ni makin syok layan kwn2 aku yg mmg kaki carut&cakap selambe...nak2 lagi si Aina..Gelak mmg xngat...Asik2 citer psl K’im..kawan skolah aku yg dok citer dia nak kawin pinjam bank...

Tu lagi sekor mangkuk yg sangat TOLOL....

Kawin pinjam bank pun nak heboh kat org.....Tau le keje goV..senang dpt pinjaman..sat lagi anak dh masuk skola,hutang kawin tak abes2...Ahahahaaaa....

Abes aku raye dlm kol 8.30 mlm..Mate aku dah kedip2 nk terlelap...tadi mase dlm kete EN.BF ckp nk tgk wayang.Ni dh kul brape ni...

Akhirnye.........tamatlah sudah hari raye ku bersama teman2 skola..

-

-

-

Mase dlm kete nk pi T.I tu mate aku dh kedip2 nak tutup...aku tgk mate EN.BF pun dh merah2..Masing2 ngantokkk tp nk gak pi tgk wayang..Masuk je panggung,tgk citer MOMOK the Movie..Eleehhhh,bodoh pnyer citer...Jangan Tgk..aku ape lagi..buat peta Malaysia la dlm pangggung...Rugi je bayar rm8...En.BF terkekeh2 gelak..lantak ko lah...

Balik je umah aku trus BOOMMM...Zzzzzzzzzzzzzzzzzz...msj EN.BF aku xlayan...ngatuk+penat

No comments: